Ředitel odpovídá: Jak Firemní ajťáci postupují při realizaci zakázek?

Co můžete očekávat, když vaše firma poptá externí IT služby od Firemních ajťáků? Jaké bezpečnostní záruky dáváme před začátkem spolupráce? A jak ve zkratce probíhá realizace projektových zakázek? Na tyto i další otázky v rozhovoru odpovídá Marian Moštík, ředitel Nastav.IT. „Veškeré procesy máme nastavené tak, abychom mohli garantovat důvěru jak na úrovni komunikace se zákazníkem, tak po formální stránce,“ říká.

Mariane, pojďme hezky postupně. Když firma poptává externí IT služby a ozve se Firemním ajťákům, co může po prvním kontaktu očekávat?

Když firma vstupuje do světa moderních technologií, má příležitost transformovat své podnikání. Naším prvním krokem je tedy důkladné pochopení všech potřeb a cílů, protože naše pozorování nám ukazují, že drtivá většina projektů v oblasti IT selže kvůli nedostatečnému pochopení potřeb zákazníka. Tím se promrhá velké množství finančních prostředků, což je důvod, proč dáváme velký důraz na první kontakt se zákazníkem.

Náš obchodník v první linii je zde proto, aby pomohl identifikovat zákazníkovi skutečné potřeby a cíle. Například pokud chce zákazník zvýšit produktivitu týmu, bude potřebovat jiné nástroje než při zvyšování bezpečnosti dat.

Dále se snaží vidět i dlouhodobější kontext, aby byla investice zákazníka dlouhodobě udržitelná. Krátkodobým řešením se možná vyhneme dnešním problémům, ale dlouhodobé strategie jsou tou skutečnou cestou k trvalému úspěchu. Toto nám pomáhá vytvářet řešení, která nejsou jen relevantní, ale také efektivní. Plně si totiž uvědomujeme, že právě na tomto prvním kroku stojí a padá úspěch projektu.

Jak dlouho trvá, než poptávající dostane odpověď od Firemních ajťáků?

Zpravidla se ozveme co nejdříve ve stejném dni, kdy nám poptávka dorazila, nejpozději však následující pracovní den. Poté zájemce kontaktujeme a zjišťujeme, jak a jestli mu dokážeme pomoci.

A úvodní schůzka ohledně možné spolupráce probíhá osobně, nebo online?

V naprosté většině případů se s potenciálními klienty potkáváme osobně, abychom se s nimi mohli navzájem poznat a především detailně pochopit jejich potřeby. Díky osobní schůzce přímo ve firmě či na provozovně navíc můžeme řešený problém vidět na vlastní oči. 

Co se děje potom? Jak ve zkratce vypadá realizace zakázky?

Nejprve důkladně analyzujeme situaci u zákazníka, a to buď pomocí generálního auditu zahrnujícího 14 oblastí firemního IT zdraví, nebo prostřednictvím analýzy jednoho konkrétního problému.

Jakmile analýzu dokončíme, zašleme klientovi iniciační nabídku, kterou mu obchodník detailně představí. Slouží k tomu, abychom zjistili, jestli má firma o nabídku vážný zájem a zda chce do řešení svých IT starostí investovat navrženou částku. Provádíme-li generální audit, dostane od nás zákazník také zpracovanou auditní zprávu, kde popisujeme skutečný stav problému, rizika a návrh řešení, včetně návrhu časového harmonogramu prací. 

Pokud firma s iniciační nabídkou souhlasí, zašleme jí k odsouhlasení detailní nabídku, harmonogram práce a konkrétní způsoby řešení.

Firemní ajťáci pracují u klienta

Co potřebujete k tomu, abyste na zakázce mohli začít pracovat? 

Musíme vědět, jak vypadá skutečný stav věci a co je příčinou potíží. Dále potřebujeme znát informace o neúspěšných pokusech při řešení problému a rozpočet klienta. Stejně tak je pro nás důležité poznat osobu, která o zahájení spolupráce rozhodne. V neposlední řadě nám záleží na tom, aby měl klient důvěru v naši práci.

Zapojují Firemní ajťáci klienta přímo do procesu zakázky?

Ano, pro úspěšnou realizaci IT služeb je důležité, abychom po celou dobu mohli komunikovat s ředitelem firmy nebo jinou pověřenou osobou. Zákazníci tento přístup oceňují, protože mají o zakázce detailní přehled a vědí, jak přesně budeme postupovat. Díky zapojení klienta do procesu je průběh prací efektivnější a řešení IT potíží rychlejší.

Kdo konkrétně se o zákazníky v průběhu zakázky stará?

Jsem to já, technický ředitel Lukáš Šemberk nebo náš dispečer a několik vybraných techniků.

Některé firmy mohou mít při poptávání externí IT firmy obavy o bezpečnost – bojí se ke svým informačním technologiím pustit někoho zvenku. Jaké záruky dáváte zákazníkům před začátkem spolupráce?

Veškeré procesy máme nastavené tak, abychom mohli garantovat důvěru jak na úrovni komunikace se zákazníkem, tak po formální stránce. Standardně před začátkem zakázky podepisujeme protokol, kde jsou jasně vymezená rizika. Součástí je také dohoda o mlčenlivosti, SLA (dohoda o úrovni poskytovaných služeb), smluvní podklady nebo podmínky GDPR. Veškerou administrativu řešíme elektronicky a používáme elektronické podpisy.

Ajťáci na servisu

Když si klient není s čímkoli jistý nebo má nějaké otázky, na koho se může v průběhu zakázky obrátit?

Může se obrátit na našeho technického ředitele Lukáše Šemberka, a v případě potřeby klidně přímo na mně.

Firemní ajťáci i celá firma Nastav.IT sídlí v Brně. Poskytujete služby jen tady, nebo i jinde v Česku?

Primárně realizujeme zakázky v Jihomoravském kraji, ale rádi podáme pomocnou ruku i zákazníkům z Prahy nebo Ostravy.

DOMLUVIT SCHŮZKU

 

Potřebuje i vaše firma externí IT pomoc? Napište na e-mail [email protected], nebo zavolejte na číslo +420 720 939 789

Budeme vám k ruce se správou sítí a serverů, IT bezpečností, zálohováním dat, instalací kamerových a zabezpečovacích systémů nebo třeba s opravou IT techniky. Poskytujeme také IT poradenství.

60 minut konzultace zdarma

Hledáte parťáka pro konzultaci IT projektu?

Pojďme na to