Jak ve firmě vyřešit tiskárny, aby fungovaly a nestály vás majlant?

Kvůli neefektivnímu tiskovému řešení firmy zbytečně utratí až desítky tisíc ročně. Kromě toho při tisku podceňují bezpečnost a často mají problém do svých zařízení sehnat správné náhradní díly. Přečtěte si, jak postupovat, aby se pro vás tiskárny nestaly zbytečnou přítěží v podnikání.

CHCI POMOCI S FIREMNÍ TISKÁRNOU

Pořídit do kanceláří tři levné tiskárny, zapojit je a hotovo? Tak snadné to není. Pokud chcete, abyste měli s firemním tiskem co nejméně starostí a neokrádal vás o peníze a cenný čas, je důležité k této problematice od začátku přistupovat zodpovědně.

Pokud nemáte kapacitu se zařizováním a údržbou tiskáren zabývat, přenechte všechny starosti našim firemním ajťákům

Raději jednu pořádnou tiskárnu než pět průměrných

Méně je někdy více, platí to i v případě firemních tiskáren. Místo pořízení levné tiskárny do každé kanceláře se vyplatí koupit/pronajmout jednu dražší, ale pořádnou pro celou firmu (případně pro velké oddělení). Má to mnoho výhod:

  • Ušetříte za tisk až tisíce korun ročně
  • Nemusíte mít na skladě desítky tonerů
  • Nemusíte tiskárny každou chvíli posílat do servisu (který je u levných tiskáren často problémový)
  • Kvalitní tiskárny tisknou rychleji
  • Snadno seženete náhradní díly 
  • Kvalitní tiskárny mají lepší zabezpečení – například začnou tisknout až po přiložení čipu

tisk dokumentů

Je lepší si tiskárnu koupit, nebo pronajmout?

Už víte, že se vyplatí sázka na kvalitní zařízení. Jak ale zjistit, jestli je pro vaši firmu výhodnější si tiskárnu/tiskárny koupit, nebo pronajmout? 

Pojďme udělat podrobné srovnání, které vám přiblíží výhody a nevýhody jedné i druhé varianty.

Pořízení vlastní tiskárny s profi správou a údržbou

První možností je tiskárnu do firmy koupit. Zvolit můžete buď nové, nebo repasované zařízení se zárukou od prověřených prodejců. Přes Firemní ajťáky pořídíte tiskárnu snadno na splátky.

Aby vám nová tiskárna vydržela co nejdéle a neměli jste s ní žádné starosti, doporučujeme vsadit na profesionální správu odborníků

Například Firemní ajťáci od pár stovek měsíčně zajistí nastavení tiskárny, správu tiskového serveru nebo správu uživatelů. Stejně tak si vezmou na starost záruční a pozáruční servis (čištění, kalibrace, profylaxe) – to všechno prodlužuje životnost tiskárny a zlepšuje kvalitu tisku.

Budete-li potřebovat, obstaráme i náhradní tonery a poskytneme vám nebo vašim zaměstnancům srozumitelné zaškolení. 

Pokud se o vaši tiskárnu budou dlouhodobě starat odborníci, snížíte tiskové náklady na minimum.

Slečna obsluhuje tiskárnu

Pronájem tiskárny

Alternativou k pořízení vlastní tiskárny je její pronájem. V takovém případě zaplatíte každý měsíc „nájemné“, což z dlouhodobého hlediska vyjde dráž než vlastní tiskárna se správou. Po konci spolupráce je pak nutné tiskárnu vrátit.

V ceně nájemného bývá také servis zařízení a dodávka spotřebního materiálu. Nastavení tiskárny, správu uživatelů a uživatelskou podporu si firma v rámci pronájmu řeší sama. 

Vyhněte se neoriginálním tonerům

Ať už se rozhodnete pro kteroukoliv variantu, doporučujeme do firemních tiskáren vždy kupovat jen originální tonery, které jsou pro danou tiskárnu určené. Neoriginální toner může zhoršit kvalitu tisku, poškodit tiskárnu a také vás připravit o záruku tiskárny.

Digitalizujte aneb ne všechno je potřeba tisknout

Nezapomeňte, že tiskové náklady snížíte i menší spotřebou, ne každý dokument je potřeba tisknout. Archivujte dokumenty digitálně nebo využívejte cloudová úložiště (například OneDrive) a platformy pro správu obsahu (například SharePoint). 

Když spojíte kvalitní správu tiskáren s částečnou digitalizací, ušetří vaše firma každý rok spoustu peněz.

S čímkoliv ohledně správy a nastavení tiskáren se obracejte na naše firemní ajťáky, kteří vám poradí na dálku i přímo na místě. Volejte na číslo 720 939 789, případně napište přes kontaktní formulář nebo v chatu tady na webu.

60 minut konzultace zdarma

Hledáte parťáka pro konzultaci IT projektu?

Pojďme na to