Už žádné „nahánění“ Wi-Fi signálu po budově

Stavebník se silnou historií

Zpracovali jsme případovou studii pro stavební společnost, která se od roku 2007 specializuje na generální dodávky staveb od přípravy zakázky přes zpracování projektové dokumentace až po vlastní realizaci stavby. Působí ve všech odvětvích pozemního stavitelství, jako jsou občanské a bytové stavby, sociální a nemocniční stavby, průmyslové stavby a rekonstrukce.

Když bydlíte v polorozbořeném „domě“

Zaměstnanci této stavební firmy se bohužel ve svých prostorách opakovaně potýkali s nestabilním internetovým připojením a s nedostatečným pokrytím Wi-Fi signálu v budově. Podstatným problémem byla i slabá úroveň zabezpečení dat, příp. bezpečné zálohování souborů a jejich okamžitá obnova.

O špatném technickém zázemí vypovídaly také praktické problémy s připojováním televizí či projektorů. Zastaralé způsoby propojování jednotlivých zařízení byly otravné, zdlouhavé a nedalo se na ně spolehnout. Zaměstnanci dané problémy neustále se řešili pomocí zvláštních konektorů, redukcí apod., přesto se jim nikdy nepodařilo zajistit trvale funkční řešení.

Bez stabilní sítě se nepostaví ani cihla

Velké stavební firmy se dnes už prakticky neobejdou bez stabilního, bezpečného a vyspělého administrativního zázemí. K tomu samozřejmě patří:

  • plně funkční internetové připojení
  • stabilní Wi-Fi signál ve všech požadovaných prostorech
  • robustní zabezpečení všech citlivých informací a dat
  • chytré a intuitivní vybavení

Všechny tyto položky přináší zaměstnancům nejen konkrétní výsledky – rychlost, efektivitu, úspory, ale také radost z práce.

Správná cesta vede přes pečlivý audit

Aby naši IT experti mohli vybudovat firmě opravdu silné a pohodlné zázemí, potřebovali nejdříve podrobně zanalyzovat současný stav. Zaměřili se na odhalení nedostatků počítačové sítě, její bezpečnosti, otestovali zálohování a obnovu dat a sami si vyzkoušeli stávající postupy s připojováním televizorů a projektorů.

Na základě výsledků komplexního auditu jsme připravili cenovou nabídku ve třech variantách:

  • levnější, ale naprosto funkční řešení, které vyřeší většinu stávajících problémů
  • zlatá střední cesta s nejlepším poměrem cena/výkon
  • špičkové high-end designové řešení za vyšší cenu, ale s vysokou přidanou hodnotou

Každý krok má svůj význam

Po výběru cenové nabídky jsme rozdělili naše práce do jednotlivých fází tak, abychom při své práci co nejméně narušili chod celé společnosti. Z tří dnů, které jsme ve firmě strávili, jsme mírně omezili chod a práci zaměstnanců na pouhé 2 hodiny.

1) Revitalizace sítě

V první fázi jsme se zaměřili na zlepšení pokrytí Wi-Fi signálu a stability internetového připojení. Na základě testů a měření konektivity počítačové sítě jsme provedli výměnu aktivních síťových prvků za výkonnější. K tomu jsme také nainstalovali další „access pointy“, aby byl signál Wi-Fi opravdu dostupným v každém potřebném místě. S dodavatelem internetu jsme navíc vykomunikovali kvalitnější připojení, které zajišťovalo stabilní přenos dat na úrovni 100/100 Mb/s.

2) Upgrade počítačů a systémů

Důležitým bodem pro pohodlnou práci všech zaměstnanců byl kompletní upgrade 10 počítačů ze systému Windows 7 na systém Windows 10 s precizním nastavením všech funkcí. Po této přeměně mohl každý zaměstnanec ihned pocítit lepší chod systémů a rychlejší a pohodlnější práci.

3) Bezpečnost interních dat

Bezpečnost všech interních dat a informací jsme radikálně posílili díky implementaci ověřeného antivirového softwaru s centrální správou. Tím jsme získali stabilní kontrolu nad zabezpečením jednotlivých zařízení.

„Třešničkou na dortu“ pak bylo důmyslné vytvoření oddělené VLAN sítě pro hosty. Zvýšila se tím nejen bezpečnost citlivých dat, ale mohli jsme tak také lépe optimalizovat se výkon sítě.

4) Vybavení konferenčních místností

Vzhledem ke své činnosti potřebuje tato firma být schopna moderně a atraktivně prezentovat svou práci, ať už svým klientům, nebo v rámci interních porad. Snažili jsme se tedy pro klienta najít chytré řešení, které by splňovalo technologické nároky 21. století.

Do vybraných konferenčních místností jsme nainstalovali nové audio a video vybavení, které nevyžaduje téměř žádnou nadstandardní obsluhu a bezproblémově se připojuje k televizorům a projektorům. Veškeré ovládání je naprosto intuitivní a jednoduché, takže jej zvládne i naprostý laik.

5) Pravidelné IT služby

Vzhledem k velké spokojenosti s naší prací zajišťujeme pro tohoto klienta i nadále různé druhy služeb a nahrazujeme tak nákladné IT oddělení. Zabýváme se například navazující správou IT, poskytujeme podporu uživatelů, staráme se o e-mailové řešení, servis tiskáren apod.

Finální zamyšlení

Ačkoliv práce na komplexních úkolech vyžaduje jasné a přesné postupy, musíte jako IT expert vždy nakonec trochu improvizovat a využívat různorodé znalosti a zkušenosti. Každá firma totiž má odlišný stávající stav, vyžaduje trochu odlišné řešení a má také různě velké finance k nápravě.

U této stavební firmy jsme asi nejvíce promýšleli nejvhodnější audiovizuální řešení do konferenčních místností, abychom naplnili představy našeho zákazníka nejen o funkčnosti, ale také o ceně. Jelikož ale máme dokonalý přehled na trhu s moderními chytrými zařízeními, dokázali jsme plně vyhovět i těmto požadavkům.

Poskytnuté služby a technologie

Služby: Audit, Strukturovaná kabeláž, Chytrá řešení (IoT), Bezpečnost dat, Prodej zařízení a SW, Správa sítí, Funkční internet, Zálohování dat

Technologie: ESET, Microsoft, Synology, MikroTik

Podrobnosti

  • Realizace: Srpen 2020

Poskytnuté služby

Technologie, na které jsme se spoléhali

Eset
Google
MikroTik

Případové studie

Podívejte se i na naše další realizace

  • I neziskovka má právo na efektivní IT služby

    Zaměstnanci neziskové organizace se dlouhodobě potýkali s několika IT problémy – předně se jednalo o nedostatky počítačové sítě, zastaralé síťové prvky, pomalé připojení či slabé pokrytí Wi-Fi. Z našeho pohledu jim tyto problémy doslova bránily v efektivní práci pro neziskový sektor. V červenci roku 2021 nás oslovili, zda bychom jim pomohli za rozumnou cenu tyto problémy vyřešit. A stalo se!

    Detail studie
  • Control Techniques Brno: Tuhle firmu už žádná IT technologie nezastaví

    Account Manager firmy Control Techniques Brno s.r.o. se na nás v červenci roku 2020 obrátil hned z několika důvodů. Nebyl totiž spokojený s aktuální dostupností IT služeb a délkou reakční doby, kterou poskytovala původní IT firma. Ačkoliv byl zpočátku velmi nedůvěřivý k možnému zlepšení, během několika dní ho naši IT experti přesvědčili, že externí IT služby lze i v Brně poskytovat na světové úrovni – to znamená rychle, efektivně a s vysokou odborností.

    Detail studie
  • Dentino – výměna serveru a pokrytí Wi-Fi u zubní kliniky

    Klient se obrátil na nás s požadavkem na výměnu svého stávajícího serveru Dell, který běží na Windows Server 2008. V jeho infrastruktuře má celkem 6 stanic a další stanice, které se připojují přes VPN z jiného města. 

    Kromě výměny serveru si přál také vyměnit dvě ze svých stanic za nové počítače a následně všechno správně nastavit.

    Detail studie

Máte zájem o podobnou službu?

Můžete nám napsat právě teď nebo rovnou zavolat.

    60 minut konzultace zdarma

    Hledáte parťáka pro konzultaci IT projektu?

    Pojďme na to